Legyen mindenkinek egy „Évája”!
Ismeritek azt a mondást, miszerint vendéglátósnak (és panziósnak) soha nem lehet rossz napja, hiszen mindig a vendégnek van igaza. Hát ez természetesen nálunk is így van, gyakoroljuk is tisztességgel, de azért vannak olyan alkalmak, amikor egy-egy incidens a mi lelkünkben is nyomot hagy, akármilyen jól gyakoroljuk is a fentieket.
Volt egy időszak, amikor valamiért az egymást követő néhány vendégnek valahogy mindig kedve támadt a házirend egyes pontjait megszegni, nem kis fejtörést okozva nekünk. Az X-edik ilyen alkalommal kicsit rámült az az érzés, talán Ti is ismeritek, amikor olybá tűnik, hogy hiába csinálsz mindent a legjobb tudásod szerint, valahogy nem értékelik (és még tönkre is teszik) és kicsit mintha értelmét is vesztené az egész…
És ekkor jött ÉVA (nevezzük most itt Évának)!
Éva bizony megmentette a nyár becsületét azzal a pár mondattal, amit nekem szegezett, mikor távozott és a kis Knoppers csokoládéval, amit kedvességből az ágyon hagyott meglepetésnek.
Az a pár elismerő szó és dicséret, ami a panziót és a munkánkat illette, valahogy helyretett mindent.
Éva látta, tudta, hogy a minden nap tiszta ágynemű mögött mennyi odafigyelés van és nem „átallotta” ezt elmondani nekem. Ez persze nem azt jelenti, hogy minden vendégnek ezt kellene tennie, nem. Sőt! Ez alap, hogy mindig, mindenkit ugyan olyan tiszta szoba és tiszta ágynemű vár.
A fenti történet csupán annak a tanúbizonysága, hogy igenis vannak segítők, jelen esetben Éva, aki két mondattal mindent helyretett bennem, ami szerencsére azóta is kitart 🙂
Ezért kívánom azt mindenkinek, hogy legyen egy Évája, aki ha elbizonytalanodnátok, akkor jön és segít megerősíteni a hitetekben.
„Évát mindenkinek”!
🙂